Thursday, October 25, 2007

Segalanya menjadi terlalu lewat

Segalanya menjadi terlalu lewat.

Sebuah pertemuan,
Melakar sebuah ingatan
Terasa cahayanya terlalu telus
Dan aku menjadi takut untuk merindu
Takut untuk melangkah
Kerana pertemuan itu rasanya sudah terlalu lewat

Sebuah pertemuan,
Melakar sebuah rasa
Damainya terlalu manis
Dan aku takut untuk mengintai bahagia
Takut untuk menatap
Kerana pertemuan itu rasanya sudah menjadi semakin lewat

Sebuah pertemuan
Melakar sebuah cinta
Terasa hangatnya terlalu asyik
Dan aku takut untuk mengharap
Takut untuk menggenggam harapannya
Kerana pertemuan itu rasanya sudah terlalu lewat

Sejenak…
Aku berdiri di sini
Menjulang kekuatan diri
Entah yang mana harus aku padamkan
Agar tiada cangkir yang pecah
Agar tiada cinta yang tumpah
Lantaran
Setelah pernah melangkah
Aku merasakan pertemuan itu benar-benar telah terlalu lewat.

Manjalara/ mac 15/ 2007

Last night the star fall down so fast, I have able to make a wish. But the angel know, I can still dreaming of you.

No comments: