Thursday, October 25, 2007

sebentar tadi teka-tekimu tak terjawab olehku

Di pentas ini,
menyaksikan aku
adalah diri yang berdendang
ternyata dalam hati ini kesepian sebenarnya
sebetulnya lagu-lagu nyanyianku
menjadi hambar
menjadi tawar
maaf,
kerana lantai tariku tercalar
bukan kerana iramamu yang sumbang
tapi
kerana tariku yang pincang.

Di pentas ini,
Menyaksikan aku
Adalah diri yang berlagu
Ternyata jiwa ini kekosongan sebenarnya
sebetulnya lagu-lagu nyanyianku
Menjadi bisu
Menjadi kelu
Maaf
Kerana lantai tariku tercalar
Bukan kerana iramamu yang sumbang
Tapi
Kerana langkahku yang pincang

Sekian lama,
Di pentas ini menyaksikan aku
Yang hakikatnya tidak mampu lagi bernyanyi
Juga menari
Mengikut rentakmu
Maaf
Tapi benarkan aku terbang
Benarkan aku pulang!


manjalara/29 APRIL 04
sebentar tadi teka-tekimu tak terjawab olehku

No comments: