Thursday, October 25, 2007

KITA

Kita

Calar langit jingga tika musim semi kian penghujung
Dedaunan mengisi setiap inci sudut perjalanan
Aku mengintai senyum mentari
Dalam rintik gerimis di hujung harinya
Jemariku terasa gementar
Kala mata pena ini mula menari
Terasa kosong
Lantaran luka dihatinya adalah milikku
Berguguran sebak antara celahan senyum lara
Aku jua yang memiliki kesepian ini
Entah di mana khabarnya
Salam di segenap hari pagiku
Kelihatannya semakin melambai
Di hari pertama diriku dia tinggalkan
Terasa mati…

Malam
Tika dia mengabarkan salam terakhirnya buatku
Selama-lamanya aku sebenarnya telah terlebih dulu mati
Kerana pemergian itu membawa senyum dan tawaku

Pergilah
Andai itu mahu mu
Tinggalkan apa jua duka dan sepi yang menjadi milikku

Bersendirian
Mengatur sebuah perjalanan hidup
Masih bernyawakah aku kerana esok aku hanya menanti
Salam laramu…

Manjalara/ April 16 / 2007

No comments: