Thursday, October 25, 2007

Malam Ini Aku Menangis Lagi

Malam ini aku menangis lagi
gelap malam..aku mengisi cangkir angan ini lagi
membuat percaturan mungkinkah esok langkahku seteguh hari ini
membuat tugu impian
mungkinkah ada ferugu realiti yg seharusnya kian indah
atau esok yg menanti hanya sebuah angan2 penuh sedih..luka..pilu
pelayaran yg kian entah ke mana hendak kulabuhkan sauhku
dataran yg kian sayup..terkadang melihat sebuah lambaian
memanggil kupulang atau sekadar menghantar ku pergi
senja di tiap penghujung hari
membuat aku semakin kerap meratap
kering telaga airmata
ombaknya kian ketengah
debu pilu berpusar
mencarik sekeping hati yg telah lama ditinggalkan..
pada malam...
pada siang..
seraut wajah bulan dan mentari
jingga hatiku berbisik...izinkan aku pergi
manjalara/26 ogos 2007/11.01 pm

No comments: