Thursday, October 25, 2007

Mencari Erti

Mencari Erti

Kala kesepian,
Aku teramat ingin sendiri
Kerana ketika itu aku melihat jauh
Di sanubari ini..satu-satunya ruang yang tak pernah
Berbohong dan tak mampu kutipu
Pedih pun ia akan tetap menangis denganku

Kala kerinduan..
Aku tetap ingin sendiri
Kerana tika itu ku tahu
Gemerlap cintamu tak bias kugapai
Hanya cahayanyar bersinar bagai berlian kecil
Dengan seribu kilauan pelangi

Kala aku mula kehilangan sesuatu bernama KAMU
Aku masih jua sendirian
Menghitung banyak mana lagi tabahku yang tinggal

Berdiri di ruang tanpa erti ini
Aku bagai terbuang
Melata meratap secebis resah hati
Terasa waktu bagai menghimpit
Dan alam ku kian perit
Sendirian mencanting syurga ilusi bernama KITA

Manjalara/28 jun 2007/6.43 p.m.

(Tatkala ku rasa cinta kita makin menjauh dan sirna sekalipun kita amat berharap untuk bersama melakar esok yg paling manis. Maaf sayang..segalanya kian sampai ke penghujungnya.)

No comments: