Thursday, October 25, 2007

Melakar Angan Mendakap Mimpi

Alangkah sukar mengungkap…
Sebuah kemahuan hati
Kerana apa jua impian belum tentu kenyataan
Pedihnya sebuah harapan tika
Nyatanya entah di mana
Sakitnya sebuah reality untuk ditangisi
Sedang jalannya teramat berliku dan bersimpang
Aku juga yg mengatur langkah ini
Mencabar dan menentang arus
Akhirnya tersadai di pinggirannya
Kerana hati ini berkata terlalu banyak yang akan menangis
Hanya untuk bahagia yang aku pertaruhkan…
Sesekali terasa ingin melambai
Tapi diri enggan melepaskan ranum belainya
Terasa ingin kudakap tapi bukan ini yang berhak
Realitinya…
Aku perlu menggalas rasa ini..
Namun Dia tahu aku terusan mencari bahagia
Dari cinta yang datang luar dari kawalan
Hati dan minda
Esok yang entah di mana
Terasa sayup dan kabur
Namun jemariku terus menari memberikannya warna
Tak mahu hilang mahupun pudar
Tintaku kian penghabisan
Aku masih juga mencanting angan..

Manjalara/30 mac/2007

No comments: