Tuesday, December 23, 2008

HambaMu ini...



Subhanallah..apa jua yang terhidang adalah dariNya sepertimana apa jua yang terjadi padaku. Terkadang rasa sempit menjadikan kita tersungkur dan mengambil terlalu lama masa untuk bangun. Aku mengharapkan ehsan Mu ya Rabbi, mengharap kasihanMu, mengharap cintaMu.

Bukanlah aku seorang Rabiatul Adawiyah yang doanya kau angkat di saat itu juga, bukanlah aku juga seorang Khadijah sehingga Jibril menyampaikan salam tika menyampaikan wahyuMu terhadap Muhammad, bukanlah aku seorang Asmah yang tabah..aku juga bukan seredha Sumayyah ..aku hanya hambaMu yang cuba menjadi sebaik mereka.

Ku tasbihkan kebesaranMu yang Allah dengan harapan segala kekosongan di hati ini akan terisi dengan kelunakan sifatMu. Tertunduk dan kelu lidah ini untuk meminta kerana sudah terlalu banyak nikmat yang Kau berikan buatku. Ampunkan aku ya Allah seandainya aku terlupa mensyukuri setiap belasMu itu. Ampunkan aku kerana kurang sabar menghadapi ujianMu. Sesungguh aku hanya hambaMu yang sering alpa.

Masih juga aku ingin memohon ya Rabbi..janganlah hidup ini nanti menyakiti insan lain. janganlah sesekali di hati ini tumbuh rasa dendam dan tamak..Kau berikan aku kesabaran seperti Ayub dan Yussuf.

Ya Allah..jadikanlah rasa cintaku kepadaMu melebihi cintaku pada harta, keluarga dan segala isi dunia ini.

Allahumma inni as-aluka ridhaaka wal jannah..aminnn ya rabbal 'alamin

3 comments:

Anonymous said...

nmpknya kehadiran seorg lelaki sejak awal tahun lepas dlm hidup penulis ini gagal membuat penulis ini bahagia malah semakin bertambah penderitaannya, mungkin sudah tiba masanya lelaki tersebut memberi ruang utk lelaki lain bertakhta dihidupnya utk mengubah kehidupannya

Anonymous said...

maybe dia cuba selesai kan masalahnya dulu, then baru fikir benda lain, dia taknak menambah masalah yang ada

Anonymous said...

assalamualaikum kak..mgkin kak eja tk kenal p..tp p dh baca seme entry akak dlm satu mlm jer..n makin byk p baca makin p tkt nk baca entry yg berikutnye.. sbb kisahnye seprti dlm novel..tp di dunia realiti..p tkde kata2 semngt yg dpt p ckp pd kak eja..ape yg dpt p ckp setelah membaca semenye...Allah S.W.T tu maha adil kak..DIA tau segalanye ape yg dah diaturkan utk akak..DIA tau kekuatan akak dan sbb it itu DIA uji akak sehebat ini..tiap perbuatan kt ade balasannye..what goes around comes around kak..p doakan akak sntiasa kuat menghadapi dugaan drNYA..wpun p tk berpeluang kenal akak..tp p rs bangga dgn akak.sbb akak tk jatuh dan terus bgn demi anak2..semoga suatu hari nnti kebahagiaan akan jdik milik akak sekeluarga..amin..