Thursday, December 4, 2008

Aku Masih Di sini

Aku suka lagu ni.... lagu XPDC 'Aku Masih Di Sini' walaupun berbelit-belit tapi entah kenapa serasi je dengan telinga aku..hehehe..Bukan sebab muziknya tapi senikatanya.

Dalam persahabatan itulah aku..bukan nak angkat diri sendiri tapi aku boleh katakan, aku memang sahabat yang baik. macam mana sakit orang buat aku, i still can be their friend..sebab..hidup ni singkat untuk kita mencari kebencian orang lain. Singkat untuk menyakiti orang lain. Seorang sahabat belum cukup ramai untuk mewarnai kehidupan kita tapi seorang musuh sudah terlalu banyak untuk mendatangkan kemusnahan.

Orang cemburu bila melihat kita tertawa riang, orang sakit hati bila melihat kita tenang tapi mengapa ye..sukar mencari insan yang akan terus mendoakan orang lain? Mengapa begitu sukar mendepani manusia yang dihatinya tak akan puas melihat ketenangan orang lain? Mengapa masih ada manusia yang akan berusaha sedaya upaya untuk menghancurkan orang lain sedangkan diri yang dimusuhi itu tidak pernah berbuat apa-apa padanya?

Aku pernah mengenali seorang lelaki yang egonya setinggi langit. 'aku lebih rela kau hancur dari menjadi milik orang lain' dan aku juga mengenali seorang perempuan yang sanggup berbuat apa saja demi iri hatinya terhadap perempuan yang lain. Dia berusaha sedaya upaya menjatuhkan sekalipun berurusan dengan cara yang paling jahat! Pelik..kerana setahu aku perempuan yang disakitinya tu tak pernah berbuat apa-apa pun padanya. Dia hanya meneruskan kehidupannya.

Kebelakangan ini blog aku ini menerima tetamu yang tak kukenali dan dari setiap komennya yang di emailkan kepada ku membuatkan aku yakin..pengunjung itu adalah 'dia'. Demi jika dia terbaca tulisanku hari ini..ketahuilah..setiap perbuatan punya balasannya. Setiap inci yang kau semai akan kau tuai hasilnya. Kalau padi..padilah..tapi kalau lalang..lalanglah dan kau takkan menuai emas. Kita diperhitung dengan setiap apa yang kita kerjakan.

Buruk atau jahat...aku masih di sini!

No comments: