Tuesday, December 30, 2008

Aku masih tetap menanti



Aku larut dalam hangat dinihari di penghujung Disember 2008 ini. Seusai bangun dari sujudku terasa betapa liku yang aku lalui sepanjang bertahun-tahun kebelakangan ini. Aku masih juga mencari dan menanti, mengharap agar ada cahaya Tuhanku di penghujung perjalanan ini.

Masih aku mengharap berkahNya, menemui sebuah jawapan dan di situ aku mendambakan Tuhanku akan memberikan aku ketabahan dalam mengisi cangkir-cangkit kehidupan sesulit dan sesingkat ini. Mengharapkan kematian dan penamatan yang tenang dan aku yakin di penghujung sana masih ada sinar bahagia buatku.

Aku masih menanti sebuah jawapan dan dalam sujudku dinihari ini, hanya ada doa yang mengiringi nadi dan degup jantungku..biarlah esok aku menjadi insan yang meredhai ujianNya. Sesungguhnya setiap yang berlaku itu satu ujian yang telah kita persetujui bersamaNya, cuma memungkinkan kita tidak dapat mengingati.

Aku masih tetap menanti.

Menghirup rindu disepanjang perjalanan, mendambakan sepasang mata teduh yang akan memandangku penuh kasih, mengharapkan sepasang bahu buat aku melabuhkan tangis..adakah aku meminta terlalu banyak sehingga ke penghujung ini aku masih ditandang kesepian?

Aku masih menanti..

Kiranya pagi sedinihari ini, aku masih ingin larut dalam tasbihku terhadap Tuhan..lenaku..jagaku juga setiap langkahku mohon dilimpahi berkahMu ya Latif.

2 comments:

miss.4kul4h said...

ejaaaaaaaaaaa.. waaaaa... kangen bngat sma kamu.. slmat tahun baru syg.. smOga apa yg dihrapkn akn mnjadi knyataan..

Unknown said...

selamat tahun baru gak kak eja