Wednesday, December 17, 2008

Antara senyum dan airmata


Pagi...aku cuma berharap ada sesuatu buatku hari ini. Malam tadi hingga ke pagi melayan Noreez dan vin di ym. Terhibur sedikit bila dapat CF dengan diorang.

Apa yang terjadi buat aku kenal siapa kawan-kawanku selama ini. Mungkin mereka cuma rakan siber tapi tak di nafikan insan yang jauh itulah yang masih sudi menemani kita di saat hati separah ini. Airmata masih murah namun aku tahu aku cukup kuat untuk lalui yang satu ini. Aku cukup kuat..aku tahu!

Meskipun bukan mudah menahan airmata yang berladung, namun aku takut terbawa dengan perasaan ini lagi. Aku takut..andai larut dalam kesedihan menjadikan aku nanar sendiri. Bukan mudah mencari kekuatan dalam diri apa lagi membina kesabaran saat ujian datang bertimpa-timpa. Saat aku menghadapinya sendirian. Saat aku bergelumang dengan tuduhan demi tuduhan.

Tuhan tahu apa yang aku lalui dan Dia pastinya tidak kejam. Aku yakin Dia mengambil untuk memberikan yg lain. Allah tutup satu pintu untuk membuka pintuNya yang lain. Aku pasti masih ada senyuman buat aku dan anak-anak sekurang-kurangnya aku sedar, walau di mana aku, walau bagaimana aku, walau seteruk mana aku Allah masih sudi memandang ke arah aku. Allah masih sudi ingat padaku. Alhamdulillah...

No comments: