Sunday, November 2, 2008

Semalam Bersulam Dusta

Maniskah kenangan? Kala ia hanya menjadi sebuah catatan penuh duka? Di mana lah indahnya semalam kalau akhirnya aku akan meratapinya sendiri. Cangkir sabar akhirnya retak kala aku menyedari di saat aku sedang berusaha menyulam selimut bahagia itu aku menyedari adanya senyuman lain yang sedang kau puja. Cangkir sabarku tumpah kala kau mula membawa diri lain dalam dunia pengorbananku. Mengapa kau harus terus membohongiku setelah bertahun-tahun aku cuba membuka ruang maaf untuk setiap inci kesakitan yang pernah kau bawa dan hidang buatku?

Bukankah pernah kuucapkan dulu...itulah sekali dan kala kau bawa diri lain dalam dunia kita aku takkan pernah berkira-kira untuk melangkah lagi. Hari ini potret-potret itu ingin sekali aku kuburkan kerana setelah bertahun-tahun berlalu senyuman yang tercipta itu sebenarnya adalah bunga-bunga tangisanku.

Satu-satunya impian yang tinggal...aku ingin menutup sepasang mata ini dan tika ku bangun esoknya....takkan pernah ada wajah itu lagi di hadapanku!

Manjalara/2 Nov 2008/10.25 p.m.

1 comment:

eddy the reds said...

suka tgk awek ni cutenya, nk cium. hehehehehehe