Friday, January 30, 2009

Selamat Tinggal

Kiranya..
ini catatan terakhirku masih belum dapat kuluahkan segala cerita tentang hidup, masih belum dapat kulukiskan setiap wajah-wajah yang ada di hati..masih belum dapat ku khabarkan setiap inci rasa yang ada di hati..hanya satu..aku sayang kamu

Siapa pun jua kalian di luar sana..tidak punya kesempatan untuk bertemu..mengenali namun meskipun aku benci untuk mengucapkannya..maaf.dan selamat tinggal.

rasa itu mengasak kebelakangan ini minta dituturkan biarpun aku cuba menzahirkannya namun setiap kali aku cuba..perkataan itu tersekat di kerongkongan. Entah apa yang menanti ku sehingga sebegini sakit sebenarnya rasa yang ada. Kiranya pemergianku kali ini menjanjikan aku untuk tidak kembali lagi..maaf ku pohon dan andai ada belas ehsan di hati kalian doakan aku. barangkali kesakitan ini cuma terbit dari rasa hati seorang ibu..seorang insan yang dihimpit kesepian..namun sehingga ke akhir nafasku..aku hanya mencari bahagia.

Buat kalian yang pernah kuguris hati dan perasaannya, sejuta rasa kesal kiranya kebaikkan kalian tercalar dengan kekhilafanku. Kiranya kebaikkan kalian tercalar oleh kesilapan dan salah pertimbanganku..maaf!

Kiranya esok aku tidak kembali lagi...kiranya hari ini adalah yang terakhir buatku..tiada seindah kata yang dapat aku tuturkan buat kalian hanya satu..aku sayang kamu.

Buat anak-anak yang tika ini jauh dariku...ibu amat merindui kalian..berasa terlalu sepi dan sunyi namun kiranya ini yang terbaik ibu harus relakan. sayang..buat kesekian kalinya..ibu tidak pernah berhenti mencintai anak-anak ibu. Tidak pernah berhenti dari memikirkan diri kalian..tidak pernah sesekali ternoktah rasa bimbang tentang esok dan bekal buat kalian menempuhi jalanan kehidupan yang penuh liku ini. Maaf..kiranya sehingga ke saat ini ibu tidak mampu memberikan segala yang terbaik.

Semoga segalanya dirahmati Allah...selamat tinggal

No comments: