Thursday, January 22, 2009

Bahagiamu Deritaku..


Sinopsis cerita itu aku mulakan dengan linangan airmata. Novel yang aku kira hadiah terbaik buat dirinya tanggal 29 Disember 2009 nanti. Masih terlalu lama perjalanan masa itu namun barangkali itulah hadiah terbaik yang dapat aku berikan. Harga buat sesuatu yang hanya aku dan dia mengerti.

'Dendam Bahagia Dia' barangkali adalah perjalanan duka seorang perempuan dalam merempuh sebuah perasaan yang tersia. Dia menghitung setiap janji-janji yang ditaburkan, biar kemelut kehidupan meronai waktu-waktunya dia nekad...harga diri dan kasih sayang takkan mungkin mampu disatukan. Biarpun kehadirannya umpama ampai-ampai yang ditolak dan ditarik ombak, di sebalik rasa terhina dia cuba memaafkan namun ada dendam yang tersemat. Dendam yang cuba dipadamkan dalam meraih cinta seorang lelaki yang takkan pernah menjadi miliknya.

Anna
'..kehadiranmu hanya menjadikan luka aku semakin parah..dukaku semakin sakit'

Hariz
'...I realise that the only love in my life is her. It has always been and will always be..'

Munira
'mama kata auntie Julia need you more..'

1 comment:

Anonymous said...

jgn lupa terbit kan novel!