Saturday, January 3, 2009

Duniaku..Aku..di sana


Ni tempat aku selalu fikir..apa aku nak masak ari ni..hehehe ada masa senak kepala dibuatnya. Yang jadi ibu tau laaa betapa seksa bila idea kering tak tau nak masak apa.


Tu rak tempat aku susun novel-novel dan banyak rahsia idup aku kat situ..


Pagi-pagi aku suka duduk kat sofa yang satu tu sebab sofa tu ngadap ke luar..dengan secawan nescafe..hehehe

Time nak adjust feeling aku lepak sini laa..depan tu taman permainan. Sambil adjust feeling boleh perati anak-anak main kat taman


Aisehhh..gelap pulakkk aku nak tunjuk dua harta kesayangan aku satu botol besar tempat isik cuka getah dulu-dulu. satu lagi mesin jahit tangan yang sampai sekarang aku guna untuk menjahit baju, langsir mahupun sarung bantal..hehehe..ni mak bagi. Umur mak nak dekat 80 dan mesin tu sejak dia anak dara lagi. Ari tu ada wakil singer nak beli tapi aku tak bagi. Pusaka aku tuuuu...


Ni tempat satu ketika dulu aku suka sembang-sembang sambil minum petang. Kenkadang bila malam aku rasa sunyi..sakit hati dan rasa nak menangis aku duduk sini laaa.

Inilah dunia aku dan kenkadang aku rasa memang tak nak keluar darinya. Ini harta aku..harta buat anak-anak bila aku takde nanti. Dunia ni banyak simpan suka duka aku..penat jerih aku..walaupun tak seberapa tapi aku tahu..kat sinilah letaknya nyawa..nadi juga kehidupanku.

No comments: