Wednesday, February 18, 2009

sengal aku ari ni..

pagi td, terjaga awal..bangun terus mandi. Awal lagi baru pukul 4 so..hehehe...sembahyang isyak! Jahat ekk aku ni suka tangguh-tangguh..kalo mati jawabnya hutanggggg! tp hutang ni seksa nak melangsaikannyer
Lepas solat subuh..nak bersiap tetiba sengal aku datang..lain baju aku gosok malam tadi lain pulak baju yang aku capai. Ari ni nak pakai baju kaler merah lah..dengan kain songket belah depan sekali ngan tudung merah putih..wakakaka..kalo trafik light problem kira aku boleh ganti laaa.
Takde apa yang best kat kelas hari ni..semua ok jek..cuba elakkan apa-apa yang boleh menyakitkan hati.
"Kak..jom la duduk semula kat bilik guru," pujuk Lyn...
"Tak nak laaa..akak dah aman duduk kat belakang tu,"
"Boring la kak.."
"Ustazah baru tu kan ada..hehehehe"
Then..takde sebab kenapa aku nak angkut balik barang-barang aku ke bilik guru tu. Kita mencari keselesaan dan aku rasa tak salah kalau aku rasa dah duduk selesa kat kelas. Kalau ada yang marah pun cuma dengan Kak Iza atau Kak Hidayati. Dua-dua aku yakin kalau ada yang tak puas hati dorang akan sound direct je..alaaa..koman-koman kalo dorang ada hal masuk lewat sikit aku ada kat kelas. Aku pun bukan boleh lepak lama mana pun kat kelas tu..15 minit awal pagi dan sejam sebelum 11.15. Itu pun kalau aku takde keje kat bilik seni.

Huarghhh..macam nak tido awal je malam ni..lama tak cf kat ym dengor lizz nyanyi. Lama jugak aku tak dengar teten nyanyi lagu 'ruang rindu'. Sore dia sedap oo..macam kena je ngan lagu-lagu yang bese dia nyanyi tu. Ntah naper lama aku tak nampak ym dia menyala..sibuk kot..mana tau malam-malam ni dah penat sebab siang kena jaga sawit dia..hehehe..ke dia sibuk melipat jaring..maklum lahh bekas pemain takraw sabah..cayalahhh..kawan-kawan aku ni memang dahsyat-dahsyat sumer dari artis yang lebih glamor dari artis sampailah ahli sukan negara..majulah sukan Pitas...hehehe

Sebut pitas...adeiiii..rindunya dengan suasana kat sana. Aku rindu sama mami, bap, jira, nine, ten, iepah..tatat..mak tua, makcik (isteri arwah pakcik pamusu)..mel, dadie, sumer2 laaa...aku rindu dengan kehidupan kat sana. Aku rindu lautnya..dataran blintang yang pasirnya halus putih..dengan tapak sulaimannyer. Aku rindu matahari paginya yang aku boleh tengok seawal pagi.

Apa pun aku rindu Pitas....rindu segala yang jadi sebahagian darinya...

No comments: