Sunday, February 15, 2009

'Nor' satu kenangan yang tertinggal.

Tak keje...cuti. Naper..ada la hal yang di hal-hal kan. Apa orang fikir? aku boleh kawal ke..?? so sekarang ni nak tulis apa kat blog ni pun aku kena hati-hati. Bahse pun aku kena kawal...kena tapis-tapis takut terlepas lagi bahse-bahse sopan aku tu...one thing..aku manusia..yang solat ikut time frame pun ada rasa tu mustahil aku tak..

Biasa agaknya..kuih yang dibuat tak ikut acuan. Tak pelikkan? Then apa aku nak hairan kalau apa yang aku tulis kat sini dorang tafsirkan lain. Ada yang suruh aku jumpa 'kakak' tu..declair for everythings tapi apa salah aku? Bukankah aku bebas nak tulis apa dalam blog aku macam dia jugak then kalau aku tulis S dan dia nampak Z..aku warnakan jingga orang lain nampak merah...should i feel sorry to them?

"Dear..."
"Sir..."
"Awal you on9...ada apa-apa ke?"
Diam
"Nak story apa-apa pada I?"
"Come back..and i'll tell u "
Diam
"Tak nak balik sini ke?"
"Why should i? kalau u maksudkan hujan tu..tak cukup kuat untuk buat i balik. "
"Dont u miss everythings here?"
Mengeluh
"Ur kg, our poly..Teluk kemang.."
"Don't forget to state my bengkel bata also!"
Hahahaha.."ya..ya...ur bengkel bata"
"Not mine..but ours..hahahaha!"
Aku senyum sendiri..yelah aku sorang kat sini gelak kuat-kuat apa orang kata.
"U know Nor...the first day i saw u with the mop..dengan lagu 'hati' tu..hahahaha"
"What so funny?"
"U sanggup untuk selamatkan kawan-kawan you..malu tak Nor?"
"Malu laaa..rasa macam nak tepuk je mop tu ke muka abang Ozon masa tu,"
"Itu kenangan..masa tu I nampak u mcm budak kg yg know nothing..untill u masuk bengkel i. Admire u...ermmm..sweet!"
"Apa?"
"Masa tangan kena hempap bata tu..hahahaha..girl..u berkerut tahan sakit..sekarang baru i terfikir kenapa bukan i yang sapu airmata u..u lap sendiri!"
Kenapa pagi ni Encik Azli jadi sengal sangat-sangat?
"Sir..!"
"hehehe..u nak tanya i dah makan ubat ke belum ye?"
Senyum
"Gurau aje Nor...semuanya dalam kepala i. Nor...i cari u bila i balik sana boleh?"
Sign out!!!
Masa dah berlalu cik....kita dah tinggalkan zaman tu hampir 14 tahun lalu. masa yang terlampau panjang untuk saya ingat apa yang pernah dan telah terjadi. Saya pun bukan lagi student cik yang pakai 'tudung labuh' dan baju kurungnya.

Cuma satu yang tak pernah berubah...'Nor' dan aku tetap tak faham..kenapa??

Deep blue sea ..mana indahnya?

No comments: