Sunday, February 22, 2009

Ahad..ohhh..Ahad...

Bukan selalu ada peluang santai-santai macam ni. Ahad ni ada kat umah minggu depan kuliah lagi. Dah banyak tahun macam ni. So kalau Ahad tu aku sebolah mungkin memang nak duduk rumah. Ngadap kain yang setimbun sambil layan anak-anak aku tengok kartun. Apa ekk katun pagi tadi? Ermmm..mr bean..adalah satu dua lagi. Selesai je melibat baju yang setimbun tu aku mintak Mujahid urutkan bahu fatin lak urut tapak kaki..Takde lah best mana geli adalah..hhehehehe
"Siapa nak pahala?"
"Abang nakkk.."
"Akak pun nak bu.."
Aku sengeh. "Kalau camtu abang urutkan bahu ibu kakak urut tapak kaki ibu ekk..penatlah ibu dari tadi duduk melipat baju. Sekejap lagi nak masak pulak!"
Fatin tu nak kata boleh harap sangat takde lah..jari dia yang halus bikin geli tapak kaki adalah. Buts..dia ada masa quite penyabar. Mujahid tak sampai 5 minit dah selesai. Hari ni takde plan ke mana-mana. Betul-betul nak rehat. Maybe tenaga memang ngam2 untuk seminggu so ahad lesu sangat-sangat. nak cas kejap lagi..heheheehe
Lepas bagi anak-anak makan aku ngadap fail ProTim yang dipinjamkan oleh Sal. Start mencongak..bila aku nak start buat ABM? Fikir-fikir tak adil juga sistem pendidikan kita ni. Budak-budak yang tak menguasai pembelajaran biasa diasing dan diajar dengan silibus lain yang lebih basic tapi bila ujian diorang kena jawap soalan yang sama dengan budak-budak normal. Dinilai sama dengan dorang. nanti2 aku ceritalah. Aku pun blurr lagi. Mungkin lepas tenaga seminggu aku ni dicas aku akan ada ide camne nak ajar dorang ikut silibus yang ditetapkan tu tanpa perlu melupakan kemahiran yang biasa. mesti boleh punya..dorang kan selalu kata aku kreatif..Nurul Izzah anak kak Noridah kan kata aku ni cikgu pakar..hehehehe...Aminn..semoga Allah terangkan hati aku bimbing anak-anak yang lemah ni. Atless keterlewatan mereka tu takkan buat mereka terus tenggelam.
Sesuatu yang mengerikan telah terjadi sebaik selesai solat Zohor. Badan benar-benar lesu dan tak bermaya. Tiba-tiba dunia aku jadi gelap gelita. Sunyi sepi dan aku benar-benar tak menyedari apa-apa yang berlaku disekitarku. Hilang suara anak-anak..hilang suara alam...
Ohhhh...rupanya aku telah mengecas tenagaku...hehehehe..dah macam bateri energiser lakk! Seyes weiiiii..penat gilerrrrrr

2 comments:

Unknown said...

hahaha rupa2nya tetido kakak ku ni

Anonymous said...

psssst eja....aku temankan tdo mlm mu...huuhuhuh