Friday, February 27, 2009

Ketika diberi ruang untuk tersenyum


Bakso...Tinggal bekas jek...kuah sambal kicap banyak arrr..


Hingga ke titisan kuah yang terakhir..sedap oooo

Jumaat...asgmn still tak siap lagi. Ahad nak kena hantar. Tool work belum print malah belum edit apa pun. Tak kan nak hantar buta macam tu je..termodinamik pun aku lom buat apa-apa. Tinggal nak tulis jawapan...adeii parah.parah..!

So plan dengan lyn nak stay sekolah petang ni buat asgmn..hehehe..macam lawak je tapi itu lebih baik dari aku asik 'clubbing' je. Sekarang ni asal lepa sikit lam kepala aku takde lain..'clubbing' aje. Bahye ooo..boleh tandus akidah! hahahaha..mau tak benda tu boleh ketagih..ilang dunia kejapan. Ahak! dalam istilah lain mengecas tenaga semula jadi..jahat ekk aku ni..yelah sapa kata baik..aku sendiri tak penah kata aku baik..kalo baik pun baik sikitttttt je..tu pun kenkadang.

So berumahtangga la aku ari ni di kelas ku yang telah dihias sesedap mata memandang..hehehe...ada kapet oren lagi..Cikgu Bobby dengan kak Seri bagi (ni akan jadi main topic warta SK...minggu depan ni..front page lagi..wakakaka..hilight lagi..CIKGU BOBBY dan KAK SERI bagi..) pagi tu..
"Apa laaa bilik cikgu Bobby ni semak..serabut!"
"Ko bagi aku cadangan macam mana nak buat bilik aku ni kemas.."
"Hmm.." garu dagu. "Ni kapet ni menyemak je..bagi 1 bijaksana!"
"Tanya Kak Seri ko dulu..Seri!!!"
"Kak..cikgu Bobby panggil..masuk terus iye kan aje kak!"
"Haa..iye apa?" Kak Seri datang sambil mengunyah roti.
"Dah..setel..kejap lagi saya amik!"
Cikgu Bobby terkulat-kulat.."Kejap lagi saya amik..hehehehe"
(p/s: citer tu utk menerangkan asal sul kapet oren lam kelas aku ngan Jarina...hehehe)

So..petang ni aku lepak sekolah laa...dah standby dengan bekalan makanan. Ada biskut, jeruk buah salak..asam..nescafe..gula..ohhh lyn ada bawak heater dan paling best yang part ni adalahhhhhhhh..hehehe..BAKSO! Lyn masak sepiuk sup untuk bakso tu beserta dengan sambal kicapnyerrr...siap bawak garam tuuuu..hahahaha kira petang ni kitorang berkelah laa kat belakang. Paling best tengok anak-anak kitorang (Fatin, Mujahid dan Jiha) makan. Anak jarina lom skolah lagi..tahun depan tambah laa korum itupun kalo aku idup lagi..ehehehe

Lepas makan start operasi masing-masing..aku ngan asgmn OUM, jarina dengan Lyn dengan keje-keje menghias kelas. Terasa juga meriahnya petang tu..siap bancuh nescafe untuk minum petang. Makcik cleaner pun join meramaikan. Alhamdulillah...moga murah rezki adik-adik dan anak-anak kitorang dan paling aku harap..ALLAH TAKKAN MENGAMBIL KEAKRABAN INI.. SEMOGA HINGGA KE HUJUNG NYAWA..Aminnnn.

Petang tu dekat pukul 4.30 kami beransur pulang..badan pun dah letih giler...sempat aku mengecas bateri sampai pukul 5.30 lepas mandi dan kuis-kuis dapur. Itupun pakat laaa Fatin jerit.."Buuuuu...Assalamualaikum Cinta!!!" hehehehe..wa'alaikummussalam...

Catatan: Bakso dan kapet oren tu pakal mengundang kontroversi selama 2 minggu..silap ari bulan masuk meeting ooo..campur tangan menteri kabinet dapur lagi..hehehe..next week nak masak rendang la pulakk siap tanak nasik. Bancuh fresh oren..! Ahaks...sabor je laaaaa

3 comments:

Faz Fazrin said...

Assalamualaikum Cinta!!

zz@mira said...

bakso ..aku ske smbal kicap dia..mmg sedap..eja pos kat aku satu balang leh.

MANJALARA said...

aku pos kat ko air liur je laa lizzzz..sodapppppp oooo. bilerr ko nak dtg semenanjung lizzz?