Thursday, September 25, 2008

Bila Hati kembali Berbicara

Dalam bersendirian aku kembali mengingaimu teman. Aku cuma mengikis bayangmu dari hati ini namun mengapa begitu sukar? Semakin aku cuba imbauan indah itu menghuni fikiran dan semalam yang pernah kita lalui bagai menari-nari di depan mata ini. ia seperti menggamit aku untuk kembali ke ruangan semalam kita. Aku menjadi takut, bimbang andai kerinduan itu mengheret aku kembali ke suatu sudut bernama daerahmu itu.

maaf teman kerana hingga ke saat ini aku masih tidak mampu mengikis rasa rinduku. Terasa sakit tapi sesaat mengingatimu membuatkan diriku kembali bernafas. Sesempit mana jua ruang yang pernah kau sediakan buatku yang kau sebut 'teman' ini memanjatkan sejuta kesyukuran buatku. Sekurang-kurangnya aku pernah ada di sudut kehidupan mu itu.

"Tidak pernah kuucapkan cinta kerana bagiku kita takkan mungkin bersama. Takkan pernah kuucapkan rindu kerana bagiku kita takkan mungkin bersatu.."

Bergenang airmata namun tetap kugagahi segalanya. Berpaling dan memadamkan memori semalam. Biarlah...kerana sejak dari mula bukankah kita sudah menjangkakan kesudahannya?

No comments: