Friday, September 5, 2008

Aku Merinduinya (3)

Kala melihat fajar di kaki langit tiba-tiba aku tersebut namanya. Hati dipagut sayu. Mengapa di saat aku cuba mengatur kehidupan ini jauh dari ingatanku terhadapmu hati masih enggan melepaskan kenangan-kenangan kita? Mengapa kala aku cuba berdiri sendiri masih bayanganmu juga yang menghampiriku? Mengapa kala kucuba menyisihmu jauh, hati ini seakan enggan melenyapkan wajahmu?

Semakin aku cuba mengikis ingatan itu semakin kuat bayangan yang datang. masih terngiang dendanganmu namun sesakit itu jua perasaanku. Kau menjauh dan aku masih tak berupaya berpaling dari melihat kau pergi. Mengapa kau harus hadir seandainya kau tahu satu saat nanti kau akan pergi meninggalkanku?

Di bawah kaki langit sama..aku berdoa semoga tiba di satu saat nanti..walaupun sedetik akan ada rindumu buatku....

2 comments:

Anonymous said...

x pasti penulis merindui sape sbb x de gambar insan dia dirindui disertakan

Unknown said...

ekekeke letak la gambarnyaaaaaaa