Thursday, September 18, 2008

Antara Takdir Ini (1)

Aku teringin sangat untuk bercerita tapi ada ke yang nak dengar? Ada ke yang nak berkongsi segalanya dengan aku nanti atau makin ramai yang menjauh?
Hari demi hari..terasa aku semakin sakit menanggung segalanya sendiri. 2 tahun berlalu dan penawarnya masih tidak kutemui.
'Allah merencanakan yang terbaik buatmu'
Aku cuba bersabar tapi bukan semudah itu untuk redha. tatkala kesakitan itu memamah diri aku merasa seperti ingin saja menamatkan segalanya. Menyedari nyawa ini milikNya dan hanya Dia yang berhak ke atas zahir dan batinku. Aku hanya beristighfar sepanjang kesakitan itu memamah diri. Cepatlah berakhir...
Rasa sedih mengenang apa yang aku lalui ini. Apa salahku sehingga ada insan yang begitu tega menyakitiku? Sepanjang yang aku ingat aku tidak pernah menganiayai sesiapa..mengapa harus aku?
Namun aku bersyukur juga kerana kesakitan ini aku mengenali insan-insan berhati mulia yang tak pernah meninggalkan aku walau sesaat. Aku ditemuikan dengan mereka yang tak pernah sedetik berhenti mendoakanku. Terima kasih Eddy..Iepah...Ten..mami...vin..phan. Terima kasih kerana terus menghulurkan tangan kalian setiap kali aku lemah dan terjatuh.
Semoga aku terus kuat kerana setiap yang bermula akan tetap berakhir...moga ada bahagia buatku dipenghujung jalan itu nanti

No comments: