Wednesday, August 6, 2008

Suara Rinduku



Malam yang kelam..mengisi percaturan hidup meladeni resah dalam hangat Ogos yang baru bertandang. Aku terkesima tatkala pandangan singgah ke wajah bulan. Sesekali cahayanya dilindungi awan. Cahayanya menipis dan aku teramat berharap kala aku menatap ke langit tika ini kau juga sedang menatap wajah bulan kita yang sama. Kala aku berbisik melahirkan rasa rinduku saat itu angin sedang menampar mesra wajahmu. merangkul erat tubuhmu dalam salam rinduku.

Hari-hari menjadi teramat perlahan saat rinduku mula menyapa. Tersayat pedih sekeping hati ini mengenangkan betapa cinta ini penuh duga. Mengapa bila sepasang hati mula bersatu, cinta takkan mudah dipersilakan ruangnya? Aku menyintainya namun mengapa dia hadir kala segalanya telah jauh kutinggalkan? Mengapa pertemuan itu tidak dilakar bertahun-tahun dulu?

Rindu ini bagai sembilu dan sebagai aku...pasrah..kerana padaNya juga kuserahkan segalanya.

Ingin kulaungkan betapa aku merinduinya mungkinkah dia mendengar suara rinduku? Mungkinkah dia merasai getar cintaku?

Sayang...
kala aku kegelapan kau menjadi bintangku...kala aku kesepian kaulah teman. Saat aku keseorangan kau sahabat kala aku mula kehilangan arah kau penunjuk jalan..kala segalanya bagai berakhir buatku kaulah yang membuka tanganmu, merangkul tubuhku dari jatuh. Kala aku terbuang kau berikan aku harapan. kala segala pintu itu tertutup buatku, kau buka ruang hangat di hatimu buat kumenumpang teduh. Kala dadaku sesak kau menjadi nafasku...kala nadiku mahu terhenti kau menjadi nyawaku

Sayang..
Kau ajarku tentang bahagia..kau kembalikan senyumku..kau hadiahkan aku kekuatan...dan aku terlalu takut andai sampai satu ketika aku mula kehilanganmu. Aku menjadi teramat ngilu mengenang esok..mungkin ada seseorang yang mula bertamu di hatimu.

Sayang...
Aku tidak betah lagi berjalan di sini..tanpamu.

manjalara/6 Ogos 2008/10.26

1 comment:

Unknown said...

perjuangan harus diterus kan...yg hidup terus hidup