Tuesday, March 17, 2009

Laramanja.blogspot.com-finale

Terpaksa fikir beratus kali, sayang memang sayang sebab dah hampir 3 tahun aku dengan blog ni. Kat sinilah hati aku..kat ruang ni lah aku kira laman hidup aku..tempat jatuh bangun, tempat mengadu, tempat aku tertawa, menangis dan sejuta rasa sepanjang 3 tahun ni. Sebelum ni blog aku cuma disedari sebilangan kecil rakan-rakan akrab (rakan siber). Aku bebas untuk menulis apa yg aku rasa. tapi sekarang...

Tersedar sebenarnya kesilapan terbesar bila ruang kecil milik aku ini di ziarahi insan-insan yang tak dikenali hati dan perasaannya..tak dapat dipastikan keluhuran dirinya sekalipun mereka adalah insan yang hampir setiap hari aku lihat wajahnya, yang hampir setiap hari kutegur hadirnya. Itu kesilapan terbesarku dan sungguh..aku kesal..menyesal dan kurasakan itulah kebodohan diri yang tak mampu aku maafkan.

Biarpun terasa betapa berat hati namun ini jalan terbaik. Seperti memiliki mutiara terhebat, bagaimana cantik dan bernilai pun ia, tempat terbaiknya tetap di dasar lautan yang paling dalam. Seperti memiliki cenderawasih kehebatannya cuma terlihat kala ia dilepaskan. Semakin tiba dipenghujung ruangan kecil ini terpaksa juga kututup pintunya kerana menyedari tetamu-tetamu yang pernah kualu-alukan hadirnya cuma menjadikan ruangan santaiku sesak dan semakin tidak bermakna.

Buat noreez, liz, isin, eddy, faz, cik kuntum, put3 dan sekerat dua rakan siber yang dah lama menemani..apa2 aku pos ke ym nanti..hanya kita..hehehe

No comments: