Thursday, March 19, 2009

Alahai anak omakkk!!!

Belum surut demam mujahid ni Fatin pulak dah demam. Bersambung-sambung. Dia bersin aje sejak semalam. kesian pulak tapi sebelum kesian tu tetap kena marah sebab suka sangat minum ais dah tu mandi berjam-jam lamanya. Sudahnya...kena la aku berjaga malam lg untuk jaga dorang. Kot2 terjaga ke, letih toksah nak kata tapi dah nama anak..geram-geram pun anak kita juga.

So pagi lepas paksa dorang sarapan, aku bersiap nak ke stokis DCL. Nak gi amik barang sikit. Ada orang nak beli produk. Dah 2 tahun aku join DCL ni kenkadang bulan-bulan masuk juga. Alhamdulillah..rezki anak-anak. Ayah depa ngelat bagi duit bulan-bulan pun atless dapat juga cover duit belanja sekolah anak. Jahat-jahat aku pun, aku berharap Allah takkan tutup pintu rezki anak-anak.

Red Guara 2 kotak, Amazing sebotol, UV foundation dan re-nutriv cream je dah cecah RM164. Termenung juga dibuatnya. janganlahh orang yang nak amik barang-barang ni utang, menyarap aku nanti. Dari pekerja tu aku dapat tahu abang Zainal DCL ada turun melaka ari tu. Dia ni aku panggil Zainal Jagung..heheheh..dah tahap jutawan dia tu padahal dulu dia jual jagung je kat pasar malam. Tapi kira logik laa bukan satu dua MLM dia join//dengan luzor, malah zulian pun dia pernah buat. Sekarang ni dia dok goyang kaki je. Kalau jumpa dia, suka sangat dia usik aku dengan Kak Lang. 'abang jagung'...hehehe nanti dia mesti gelak.

Lepas dari ke stokis aku lansung ke farmasi nak cari ubat Fatin. Koman-koman bat tu mesti cecah RM80 punya. Dalam purse cuma ada RM50..ahhh...kang singgah ATM lah korek mana yang patut. Sampai guardian aku tanya budak tu, sekali dia kata ubat tu dah tak masuk guardian lagi cuba tengok kat Watson..sebelum kuar terpandangkan vitamin untuk budak-budak. Hmm..dah lama aku tak belikan anak-anak vitamin. Yang kat rumah pun rasanya tinggal berapa biji jek..capai satu arrr...alamakk..bio oil pun dah abis arrr..

Then aku terus ke Jusco. Alang-alang dah keluar ni baik laa aku pergi carikan juga. Kang tak tido malam lagi Fatin kesian dia. Cari punya cari pun takde juga. Last-last Jarina sms tanya camne nak buat dagingmasak lemak cili api. Aku kol Jarina.
"Lerrr..aakak guna je penawar resdung tu kak..sapu kat hidung dia. Saya guna tu jek."
"Nanti Ina amikkan untuk akak ekk."
"Datang rumah la amik yang saya punya dulu."
"Ok"
Sampai-sampai je Q, J dengan I sambut..Q dengan sakit matanya, I dengan tak pakai baju, J pulak amik selipar abang dia gi humban ke dapur..hahahaha..seronok tengok 3 abdul ni.
"Lerrrr..ni yang sama dengan akak guna tu ke?"
Hahahaha..jarina gelak. Sasau aku ni! Mabuk! Tingat kes matikan enjin waktu sampai kat trafik light dekat politeknik ari tu..hahahaha tak cukup tido punya pasal!

Balik dah dekat pukul satu...apa lagi..lauk terjun-terjun la jawabnya..hehehe..tomyam! Fatin takmo makan..takde selera katanya
"Hah! Tu laa macam mana nak sihat. Suruh makan takmo makan. jangan layan sangat demam tu. kena makan jugak jangan asik tido baring je nanti badan lagi la letih dibuatnya..pot pet pot pet.."
Senyap..
Isk! Aku punya havoc dia boleh tidur, aku ni tadi marah ke menyanyi? Rasa dahi dia panas. Mujahid dah baring kat tepi kakak dia. Aku tepekkan cooling pad ke dahi dia. Cepat je benda tu cair. hrmmm...maafkan ibu..susah ye duduk dengan ibu? Agaknya keadaan kakak atau abang mungkin lebih baik kalau duduk dengan ayah. Serba cukup kan? Dengan ibu macam ni lah segala-galanya kurang!

Tapi ibu dah buat segalanya..jual kuih, jual tudung, masakkan lauk untuk orang, jual barang DCL cuci kain baju orang je ibu belum buat...maafkan ibu.

Rasa sayu je hati..dengan luntang lantung macam ni suami pun bukan tak pernah jerkah aku dulu
"Agaknya mewah betul awak dengan anak-anak kat sana!"
Mewahhh??? Cuma dia yang tak nampak macam mana hidup aku untuk mencukupkan segalanya. Biarlah...Tuhan tahu. Aku berusaha cuma nasib belum menyebelahiku...dan kemewahan yang dia nampak bukanlah kerana aku nampak senang tapi kerana aku yang takkan pernah jemu mengerahkan apa yang mampu.

Teruk sangat ke aku ni???

No comments: