Friday, April 16, 2010

Dan lagu itu...

Menatap ke garis-garis di telapak tangan..aku sendirian mencari makna, membuat tafsiran tentang suka duka perjalanan ini. Sesekali aku melihat di 'ruangan kamu' semakin aku cuba ia semakin mendesak dan akhirnya empangan itu kembali pecah. Biar berkali-kali aku mencuba untuk menghapuskannya namun alirannya tak pernah berhenti.

Andai kau tahu akhirnya luka juga yang akan kau persembahkan buatku kenapa kau masih berusaha memberikan aku harapan? Mengapa sehingga kini kau masih juga terus-terusan memberikan aku potret perasaan mu? Mengapa masih mahu bercerita tentang cinta dan kasih sayang sedangkan kau tahu aku tak pernah ada di hatimu?

Aku berusaha untuk memadamkan lagu-lagu mu yang pernah berkumandang dalam setiap saat hariku..aku sedang berusaha memadamkan 'kamu' dalam hatiku..aku sedang berusaha untuk membenci kamu..

Lagu itu akan aku buang jauh..biarlah tuli telinga ini dari melodinya kerana hari ini aku teramat-amat membenci kamu. Akan kubunuh setiap kenangan kita. Kenangan yang seharusnya aku mengerti sejak dulu 'tiada indahnya'

Jangan pernah lagi mengenang aku...jangan pernah lagi kau sebut namaku..jangan pernah lagi bercerita tentang hati dan perasaan ini kerana mulai detik ini kau benar-benar telah 'mati'

2 comments:

Anonymous said...

actually what happened......it is either remember it cos it will hurt u or forget it although forgetting is such a hard thing to do.....leave a small scar eventually it will not heal.....but there are worst events than this...so be t e n a n g........

MANJALARA said...

dan perasaan itu semakin sakit bila semakin jauh melangkah dan perasaan itu terus menghantui