Tuesday, October 14, 2008

Menjaga Hati


Setiap inci kemesraan akan terus kekal di hati ini

Seusai solat maghrib aku menerima kiriman sms dari seseorang yang dekat di hatiku. Berpura-pura seolah-olah tidak mengenalinya sekalipun aku amat merindui 'adikku itu'. Terasa rindu yang pernah hadir di hati ini mekar kembali tapi terasa sukar untukku ungkapkan segala-galanya kerana 'dia'

Dik..maafkan kak eja kerana telah sekian lama tidak mengirimkan berita. Bukan niat untuk melupakan tetapi ini yang terbaik untuk kita juga untuk 'abang'. kak Eja tak mahu dijadikan sebab lagi bila ada hati yang tersentuh lantaran keakraban kita. Sekalipun rindu pada keluarga di sana namun ini yang terbaik.

Cukuplah Kak Eja katakan ada hati yang terpaksa Kak Eja jaga demi memastikan hati 'abang' dan 'kakak' itu tidak tersentuh. Orang seperti kak eja ni dik, takkan pernah nampak baiknya. seolah-olah kami hanya akan mencacatkan keindahan suatu hubungan. Pelikkan dik....Kak Eja tak pernah pinta segala ini terjadi dalam hidup Kak Eja namun ini ujian Tuhan.

Maafkan Kak Eja kerana kunjungan itu nampaknya adalah yang pertama dan terakhir Kak Eja ke sana. Bukan membenci..tidak juga serik kerana sepanjang di sana Kak Eja lalui saat-saat yang terindah kita. Kak Eja tak pernah lupa tawa senda kita dik dan terkadang suara-suara keriangan kita di pantai itu bermain-main di cuping telinga. Manisnya kenangan...tak mungkin berulang.

Sampaikan salam maaf Kak Eja pada 'abang' kalau kehadiran tempoh hari membuatkan 'cintanya' sedikit terguris. Kak Eja sedar..masih waras untuk menilai siapa diri untuk berdiri di sisi 'abang'. Takkan pernah ada impian apa-apa kerana Kak Eja tak pernah lupa wajah sendiri tiap kali memandang ke cermin. Untuk melangkah kita kena ukur juga kemampuan diri..setiap kekurangan yang ada dan sebelum bermula...ah! Ianya takkan pernah bermula.

Dik...maafkan Kak Eja.

Semalam...aku nekad untuk mengembalikan semua kiriman-kiriman sms nya yg dihantarkan satu ketika dulu.

No comments: