Friday, October 10, 2008

Meeting...

Mengantuk..penat dan segala macam perkara muncul dalam kepala. Lelah sebab baru selesai menghadiri mesyuarat Transformasi Kurikulum PSV KBSR di KL Pearl Internasional Hotel selama hampir 4 hari. Selama itulah aku rasa macam duduk di Kutub Utara. Sejukkkk....
Angan konon kali ni boleh jumpa Ujang (adik iepah), Noreez, KD dan Sufian ( adik Ceng) tapi semua tu tak menjadi bila orang yang aku harap boleh jadi driver Noreez senyappp je..semenjak dua menjak ada 'cinta baru' ni 'orang tu' macam ditelan dek bumi je. Senyap dan lenyap..namun aku doakan 'orang tu' bahagia.
Ujang pulak..sms mcm nak jumpa tapi sudah-sudah dia senyap...yang Sufian pulak petang tu ujan selebat-lebatnya. Risau pulak aku kalau apa-apa jadi pada anak orang tu. Apa aku nak jawab nanti. namun kerana katanya nak sangat jumpa akak dia ni..aku standby juga dengan jeans dan t shirt. kesudahannya aku tertidur. Seksa rupanya tidur dengan jeans ni..jadi sempit mimpi dibuatnya.
Pasal meeting tu..Kementerian pendidikan nak buat transformasi terhadap kurikulum yang lama.
Jadinya meeting tu dihadiri oleh para Prof Madya..doktor..pensyarah dan paling kokak..aku lerrr..cekgu sekolah rendah! Terasa kecik je diri ni bila kita bercakap. Diorang sumer senyap..errr aku salah cakap ke??? heheeheh
Kerja-kerja pembinaan standard pendidikan dan pembelajaran tu tak selesai dan akan bersambung 21 hingga 25 ni di Kuala Terengganu.
Apa pun aku bangga walaupun berulang kali aku menyoal diri..layak ke aku nak bersuara? Siapa aku? sekurang-kurangnya aku telah memainkan peranan dalam membuat transformasi demi anak bangsaku.

1 comment:

noreez said...

alah ja...x perlah, dah x der rezeki nk jumpe.. nnt bile der rezeki..leh ler kite jumpe..:D