Tuesday, February 2, 2010

Warkah dari seorang teman..

Saat ini kau mungkin sedang menikmati hari-hari bahagiamu, menghitung semalam yang pernah kita tinggalkan , mungkinkah masih bersisa basahnya di dalam hati kecilmu itu teman? Mungkinkah seorang aku ini masih kau ingat atau hanya mungkin telah menjadi satu sejarah atau mungkin juga semalam mu? Aku masih di pinggiran sama, meninjau dari kejauhan..mengimbau tiap detik kenangan tika aku terlontar di daerahmu. Tika aku kau lunakkan dengan gurau senda, tika aku hampir terleka pada sebuah kemesraan yang pastinya saat ini umpama bara api. Ingin ku genggam membakar telapak tangan namun aku tidak pernah rela untuk melepaskannya...

Teman...aku tidak pernah lupa walau seinci kenangan-kenangan itu. Pedih untukku kenang namun hanya itu yg tertinggal buat aku mengenang kamu. Entah mengapa biar aku cuba melupakan dan kamu terus menghuni hatiku..pergilah kenangan..dan sepasang bening matamu terus memukau dan merantai hatiku.

Sebegini akhirnya sebuah persahabatan yang katamu 'kekuatan hati yang berpegang janji..genggamlah tanganku cinta, ku tak akan pergi meninggalkanmu sendiri temani hatimu cinta..' lalu aku terus terbiasa dengan segala lagu-lagumu..aku terluka.

Sebegini perit..sebegini sakit...aku takkan pernah melupakanmu....

1 comment:

Anonymous said...

nobody is asking u to forget.....but try to heal it....everything can be healed it is whether we want it or not....