Thursday, February 25, 2010

Tercalarnya sebuah ingatan

Hangat di penghujung Februari sehangat ingatan ku terhadapmu..sepantas perjalanan waktu sepantas itu juga semalam kita mengimbau dan menghilang dari pandanganku. Aku kesakitan tiap kali kenangan-kenangan itu bertamu di hati. Mengapa keriangan kita hanya suatu bersifat sementara? Bukankah seperti katamu..kau juga mencari bahagia? Bukankah katamu...kesepian itu menghimpit dan kau tawarkan aku suatu ruang kecil untuk mengisi kekosongan yang pernah mereka tinggalkan? Tapi mengapa setelah ruang sekusam dan sesepi itu mula bersinar kau tutup jendelanya lalu kau usir aku dari kebahagiaan yang baru bertandang?

Saban saat dan ketika lagumu berkumandang. Aku cuba mencari pengertian namun mengapa aku harus terluka jika benar kita sebenarnya bukan sesiapa?

Kali pertama kau dendangkan lagu itu..kali pertama kau ungkapkan kata-katanya..dan dipenghujung aku yang sakit sendirian. Hati kita tidak pernah terikat tapi mengapa kurasakan seperti terantai oleh kenangan silam...setahun berlalu namun segalanya masih segar..masih berbungakah kenangan-kenangan kita? Mengapa harus ada pengertian 'seorang tiada apa-apa' kalau sepanjang musim itu hanya aku merasakan terlalu sukar melepaskannya?

No comments: