Saturday, December 19, 2009

Aku...DIA...Kami

Mengenang senyum dan tawanya..ye..aku rindu DIA..aku rindu mereka. Di saat hanya aku dan anak-anak di sini kenangan semalam mengimbau. Di saat dia cuma mencipta keakraban..di saat dia cuba untuk menjadikan aku dan anak-anak tidak merasa sendiri. Sekalipun berada di kejauhan DIA seperti ada di sisi.

"Tok buat apa ye bu?"
"Mestilah kat kedai masa ni.."
"Hari ni tok niaga juga ke?"
"Niagalah..."
"Abah ada telefon?"
Aku tertawa sendiri...Mujahid..mujahid... "Ada..kenapa?"
"Kalau abah telefon lagi..abang nak ckp kirim salam kat dorang semua,"
Macam biasa dia akan tersengeh-sengeh duduk di kakiku. "Bu..best kat sana kan? Ramai.."
"Takpe..esok-esok kita ramailah juga,"

Abah...alahaii..ada-ada saja konspirasi antara dorang kat belakang aku rupanya. Kenkadang tau-tau ada je cerita yang muncul. Apapun kalau itu yang akan membahagiakan anak-anak..apa pun selagi impian itu sama

Hari ini..
Janganlah bersedih jadilah wanita yang paling bahagia-halaman 13 Mawar

Mawar Pertama
Ingatlah bahawa sesungguhnya Tuhanmu Maha mengampuni orang yg beristighfar, Maha Pemberi Taubat atas siapa saja yang bertaubat dan menerima orang yg kembali kepadaNya

Mawar Ke2
Kasihanilah orang-orang yg lemah, nescaya anda akan bahagia. Berilah org2 yang memerlukan pertolongab, nescaya anda akan berasa puas, rendamlah emosi anda, nescaya anda akan selamat

Mawar Ke3
Optimislah, kerana sesungguhnya Allah bersamamu, para malaikat memohonkan ampunan buatmu dan syurga telah menunggumu

Mawar ke4
Hapuslah airmatamu dengan berprasangka baik kepadaNya. Buanglah segala penderitaan dan kesedihan dengan mengingat segala nikmat Allah kepadamu

Mawar ke5
jangan anda mengira bahawa dunia diciptakan utk melayani seseorang secara lengkap kerana pada hakikatnya tiada seorangpun di muka bumi mendapat apa yang diinginkannya dan terbebas dari segala kekeruhan

Mawar ke6
Jadilah seperti pohon kurma, tinggi cita-citanya kebal dari penyakit dan bila dilempar batu ia membalas dengan buah kurmanya

Mawar ke7....
Mawar ke 8....

Mawar ke9
Padamkan api kedengkian di dadamu dengan memaafkan semua yg pernah berbuat salah kepadamu

Mawar ke10....

No comments: