Tuesday, March 26, 2013

Zahra Zayani..Cinta Kasih Ibu dan Abah

Alhamdulillah...8/3/2013 sebaik subuh menjengah mimbar hari aku selamat melahirkan gadis kecil yang aku dan suami sepakat menamakannya Zahra Zayani yang bermakna 'putih berseri' atau 'bunga yang cantik'. Hilang segenap rasa kelelahan sepanjang menahan rasa sakit di kamar 9 Hospital Besar melaka. Sekalipun gadis kecilku ini dilahirkan melalui pembedahan aku tetap bersyukur..inilah anugerah terindah yang Allah kurniakan buat aku dan suami.

Alhamdulillah akhirnya aku dan suami dikurniakan kebahagiaan yang tak mungkin dapat kami zahirkan dengan kata-kata. saat kali pertama menatap wajahnya..memegang jemari halusnya dan membelai tubuhnya terlalu membahagiakan. Suami menangis kala meng'qamat' kannya. Ya Allah...terima kasih...

Hanya satu yang aku harapkan...semoga Allah sentiasa memelihara dan melindungi anak-anakku dari melakukan perkara-perkara yang dimurkaiNya. Semoga Allah sentiasa melimpahkan rasa kasihNya buat anak-anakku..memelihara mereka dari segala kejahatan manusia mahupun syaitan,

Zahra...jadilah anak yang solehah sayang...ibu cinta sweet..sweet little girl ibu ini. Doa ibu akan sentiasa mengiringi zahra..abang mahupun kakak..

No comments: