Friday, June 1, 2012

mungkinkah kenyataan?

Lama tak mengirim entre untuk ruangan aku ini. Sebetulnya kesibukan dengan urusan keluarga, anak-anak juga tugas di sekolah baru menuntut pengorbanan yang bukan sedikit. Namun aku  ikhlas untuk kesemuanya. Bukankah masa adalah anugerahNya yg tak wajar untuk dipersiakan? Syukur Alhamdulillah kerana aku tak terlupa 'password' utk ke ruangan ini lagi
Cuti semester...semenjak grad aku terasa benar-benar kehilangan. hati teringin utk belajar lagi tapi selagi tak dapat DG41 nmpak gayanya mcm payah je..xpe untuk perkara yg baik-baik pasti Allah akan beri kelapangan jua nanti..InsyaAllah.
Kebelakangan ini ada sesuatu yg meronta-ronta dalam hati....nak sangat tp masih belum bertemu jalan yang dapat membawa aku ke sana. Ada impian yg sering bertamu..moga ada doa yg akan mengiringi impian ku itu nanti.
Aku teringin untuk ke rumah anak-anak yatim..Allahuakbar! Bila agaknya? Teringin nk mengajar tuisyen di sebelah petang di sana bg mengisi masa-masa yang 'dipinjamkanNya' buatku sebelum tiba saat dan ketika  masa-masa itu perlu kupulangkan dan ditanya bagaimana aku menghabisinya. Aku teringin untuk mengambil salah seorang daripada mereka tapi apakah aku berdaya mencurahkan kasih-sayang kepadanya sebagai mana dia perlukan nnti? Berdayakah aku untuk menjadi 'ibu' padanya?
Moga ada jalanNya...

No comments: